Záloha bude vracena PO DORUČENÍ TURBODMYCHADLA NA NAŠÍ FIRMU. Doprava a svoz turbodmychadel,servořízení do 100km zdarma Pokud si nevíte rady, stačí zavolat na níže uvedené kontakty a rádi Vám poradíme a pomůžeme s výběrem. Doprava a svoz turbodmychadel,servořízení do 100km zdarma

Elektrické HŘEBENOVÉ posilovače ŘÍZENí

Technické specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter.

řazení podle ceny: 
celkem 1 položka

8 500,-
cena bez DPH 7 024,79
(id:ůkihhhh5656)
dostupnost: skladem

Elektrický posilovač řízení

Posilovač řízení není nic nového. Ve špičkových osobních autech se objevuje už od 60. let. Teprve v posledním desetiletí ale začala dříve nezbytnou hydrauliku masivně vytlačovat elektromechanika.

Úplně první průnik elektřiny či spíše elektroniky do posilovače řízení se datuje do roku 1986. Průkopníkem byla italská Lancia, značka, jež dala světu více inovací než řada jiných. Její tehdejší vlajková loď Thema 8.32, pod jejíž kapotou byl doslova namačkán vidlicový osmiválec z Ferrari Mondial, dostala jako historicky první vůz na světě hydraulický posilovač řízení ZF Servotronic. Díky němu neklesal účinek posilovače v závislosti na otáčkách motoru jako dosud, ale na rychlosti.

Netrvalo dlouho a tuto vymoženost dostalo také BMW, konkrétně dvanáctiválec 750i (750iL) řady E32, jenž debutoval jen o pár měsíců později než zmíněná lancia. První generace servotroniku měla ovšem z dnešního pohledu k dokonalosti daleko. Posilový účinek se měnil nikoliv plynule, nýbrž skokově. Tuto slabinu sice pozdější systémy odstranily (Servotronic II), avšak vzhledem k ceně a složitosti se používaly jen na dražších vozech s vysokou maximální rychlostí.

Elektřina v akci
V 90. letech se začaly objevovat první elektrohydraulické posilovače řízení. U nich se k vyvolání tlaku kapaliny používá elektrické čerpadlo. Málo známým průkopníkem byl Renault Alpine A610 Turbo z roku 1992. Vzhledem k umístění jeho motoru za zadní nápravou by byl klasický hydraulický systém s čerpadlem poháněným od motoru dost komplikovaný.

V masovém měřítku to byli opět Francouzi, a sice s vozy Peugeot 106/Citroën Saxo z roku 1996. O rok později se přidali Němci, konkrétně TRW v útrobách Opelu Astra G. A od roku 1999 používá tento typ posilovače (rovněž od TRW) také Škoda Fabia.

Na přelomu tisíciletí se ke slovu pomalu, ale jistě začal dostávat elektromechanický posilovač řízení. Umožnil to další vývoj elektroniky, zejména multiplexní sítě a datových sběrnic CAN. Na rozdíl od obou předchozích systémů zcela odpadá nákladná hydraulika, takže zařízení je mnohem jednodušší a rovněž nároky na jeho zástavbu neporovnatelně nižší. Prvními masovými modely s touto technologií se staly Fiat Punto II, Fiat Stilo a Renault Mégane II. Už pár let předtím (1990) se však systém objevil na Hondě (Acuře) NSX s automatickou převodovkou. Dnes elektromechanické posilovače převažují. Občas se setkáme ještě s elektrohydraulickým řešením. Klasická hydraulika je už takřka vyhynulou záležitostí, byť stále přežívá u některých motorizací v současném Fordu Mondeo a v několika méně masových modelech (třeba Mazda MX-5).

Typ paraxial (osově souměrný)
Systém se podobá provedení se dvěma pastorky. I zde elektromotor spočívá přímo na řídicí (ozubené) tyči řízení. Stejné jsou také snímače momentu a úhlu natočení volantu. Rozdíl je v přenosu síly z elektromotoru na řídicí (ozubenou) tyč s využitím krátkého ozubeného řemene. Na hřídeli elektromotoru je nasazena malá řemenice, na ozubené tyči řízení pak velká, která je vlastně objímkou ozubené tyče. Přenos síly z velké řemenice na ozubenou tyč je následně proveden za pomoci matice a kuličkového řetězu, který je v záběru s druhým hřebenem tyče řízení (přesněji řečeno jej unáší). Do prvního hřebene je zasazen pastorek vedoucí od hřídele volantu, stejně jako v systému se dvěma pastorky.

Výhody: Velice nízké tření, vysoká účinnost, teoreticky nejméně mate zpětnou vazbu od kol, vysoká přesnost, vhodný jak pro rodinná auta vyšších tříd, tak zejména sportovní vozy, komunikace s ABS a ESP

Nevýhody: Vyšší cena, vyšší nároky na zástavbu

Příklady použití: Ford Focus III, Ford C-Max II, Porsche Boxster III, Porsche Cayman II, Porsche 911 (991).

TOPlist
Záloha na vracení poškozeného turbodmychadla je cena+2000kč Záloha bude vracena PO DORUČENÍ TURBODMYCHADLA NA NAŠÍ FIRMU. Doprava a svoz turbodmychadel,servořízení do 100km zdarma