Příčiny poškození turbodmychadla
Příčiny poškození
Velmi často není příčina poškození turbodmychadla v samotném zařízení, ale je důsledkem působení vnějších činitelů. Proto je tak důležité zjistit před montáží nového turbodmychadla příčinu závady. Zabrání se opětovnému poškození turbíny kvůli špatnému technickému stavu vnějšího vybavení turbodmychadla.
V mnoha případech,je turbodmychadlo zdrojem problému.
Vysoký podíl klasifikovaných dílen uvadí, že je vadné turbodmychadlo, ale to nemá žádné vady, a nahrazuje se zbytečně. Po výměně údajně vadného turbodmychadla přijde drsné probuzení - chyba je stále stejná.
Nejběžnější poškození turbodmychadla
Poškození vniknutím cizích těles do turbíny nebo kompresoru jsou jasně viditelné na kompresovem kole a hřídeli Při instalaci nové turbodmychadla,musí byt ,sací vzduchové potrubí a výfukové potrubí zkontrolováno a vyčištěno.
Pozor!Turbodmychadlo s takovým poškozením nemůže být provozováno.
Nedokonalé mazání turbodmychadla
Opakované přerušení dodávek motorového oleje na krátkou dobu (do 4-5 sekund) způsobí poškození ložisek turbodmychadla. Mezi nejčastější příčiny patří:
- montáž turbodmychadla bez předchozí kontroly systému mazání
- výměna motorového oleje a filtru
- odstavení vozu na exterémně dlouhou dobu
- nesprávné startování (zvláště v zimním období s teplotami pod bodem mrazu)
- nízký tlak oleje způsobený závadou v systému mazání
- znečistění oleje (např. průnikem paliva či chladicí kapaliny do soustavy mazání)